Motul Ngen Hybrid 0W16
Gebruik
Innovatief en duurzaam synthetisch motorsmeermiddel, speciaal ontwikkeld voor Hybride Elektrische Voertuigen (H.E.V.) en Plug-in Hybride Elektrische Voertuigen (P.H.E.V.) uitgerust met recente benzinemotoren, met turbo of natuurlijke aanzuiging, directe of indirecte injectie, ontworpen voor gebruik van SAE 0W-16 olie met lage wrijving en lage HTHS (High Temperature High Shear) viscositeit (≥ 2,3 mPa.s).
MOTUL NGEN HYBRID 0W-16 is speciaal geformuleerd voor de technische uitdagingen van benzinehybride auto's, zoals brandstofverdunning, wateremulsie, een groot aantal stop/start-beurten en lagere olietemperaturen. Deze ultramoderne formulering maakt deel uit van een geheel nieuw duurzaam concept van Motul, aangezien het 25% geregenereerde basisoliën van topkwaliteit bevat en is afgevuld in een 50% gerecycled en 100% recyclebaar Motul blik, waardoor Motul zijn ecologische voetafdruk kan verkleinen en de circulaire economie kan bevorderen.
MOTUL NGEN is de gemeenschappelijke naam om de duurzame assortimenten bij Motul te kwalificeren, waarbij gebruik wordt gemaakt van verschillende technologieën in de formuleringen en verpakkingen om de ecologische voetafdruk te verkleinen.
Deze speciale formule kan ook worden gebruikt voor benzinemotoren die een SAE 0W-16 smeermiddel met viscositeitklasse nodig hebben of een “Fuel Economy” smeermiddel met viscositeitklasse 16, met API SP-RC, API SP en/of ILSAC GF-6B normen.
MOTUL NGEN HYBRID 0W-16 is ook geschikt voor batterij-elektrische voertuigen (B.E.V.) uitgerust met een thermische benzinemotor gebruikt als Range Extender.
Compatibel met katalysatoren en roetfilters.
Dit type olie kan ongeschikt zijn voor gebruik in sommige motoren. Raadpleeg in geval van twijfel de gebruikershandleiding.
Prestaties
API SERVICE SP-RC
ILSAC GF-6B
Advies: Honda, Suzuki, Toyota
Gebaseerd op de API SP specificatie, is de ILSAC GF-6B standaard voor viscositeitklasse 16 smeermiddelen nog strenger in vergelijking met ILSAC GF-5, vooral wat betreft de brandstofbesparende prestaties. De vereisten aan de lage viscositeit “brandstofbesparing” kant van het smeermiddel, maar ook verlengde verversingsintervallen, zuiger/veerreinheid, compatibiliteit met afdichtingen en een lager fosforgehalte voor een betere compatibiliteit met nabehandelingssystemen. De ILSAC GF-6B specificatie verzekert ook perfecte motorbescherming wanneer benzine wordt gebruikt die tot 85% Ethanol bevat (E85).
Viscositeitsklasse SAE 0W-16 minimaliseert de hydrodynamische wrijving van het smeermiddel en zorgt voor aanzienlijke brandstofbesparingen, vooral wanneer de olie koud is. Deze lage viscositeitsgraad verbetert ook de oliestroom bij het starten, zorgt voor een snellere opbouw van de oliedruk, snellere toerentallen en maakt het mogelijk om de bedrijfstemperatuur sneller te bereiken, ongeacht de bedrijfsmodus van de motor.
MOTUL NGEN HYBRID 0W-16 is speciaal geformuleerd om te voldoen aan de specifieke uitdagingen van hybride elektrische voertuigen, zoals HEV, PHEV en BEV met Range Extender, waarbij de benzinemotor tijdens de verschillende bedrijfsfasen van het hybride voertuig veelvuldig en onverwacht moet stoppen en starten. Deze bijzondere werkingswijze van de verbrandingsmotor van een hybride voertuig stelt zeer specifieke eisen aan het smeermiddel, zoals brandstofverdunning, wateremulsie, een groot aantal stop/start-beurten en werken bij lagere olietemperaturen die een verhoogde oxidatie genereren. MOTUL NGEN HYBRID 0W-16 voldoet dan ook volledig aan al deze veeleisende vereisten.
Dit type olie is milieuvriendelijk en zorgt voor een lager brandstofverbruik, waardoor de uitstoot van broeikasgassen (CO2) wordt geminimaliseerd.
Aanbevelingen
Verversingsinterval: volgens de aanbevelingen van de fabrikant en afstemmen op uw eigen gebruik.
MOTUL NGEN HYBRID 0W-16 kan gemengd worden met synthetische of minerale oliën.
Raadpleeg voor gebruik altijd de gebruikershandleiding van het voertuig.