Tekma Mega X 10W40 - Motul
TYPE GEBRUIK
Alle lage emissies Europese, Amerikaanse of Japanse dieselmotoren met natuurlijke aanzuiging of
Turbocompressor, in lijn met Euro II, Euro III, Euro IV en Euro V, uitgerust met EGR-systeem (uitlaatgas
Hercirculatie) of SCR (Selected Catalyst Reduction): Vrachtwagens, Bulldozers, Bouwmachines,
Bussen, landbouwmachines, stationaire motoren, bootmotoren ...
Kan als enkel smeermiddel worden gebruikt in het geval van een vloot bestaande uit nieuwe en oude generatiemotoren.
PRESTATIES
STANDAARDEN ACEA E7 (vervangt E5 en E3)
API CI-4 / CH-4
GOEDKEURINGEN MACK EO-N, MAN M 3275, MB-goedkeuring 228.3, RVI RLD-2, VOLVO VDS 3,
KAMAZ-goedkeuring (voor EURO 3, EURO 4, EURO 5 ecologische klassen)
PRESTATIES CATERPILLAR ECF-1, Global DHD-1, MTU Type II
Ook aanbevolen voor andere OEM's zoals CUMMINS, DAF, IVECO ...
Smeermiddel versterkt met synthetisch basismateriaal en tegelijkertijd een uitstekende weerstand bij
hoge temperatuur, gemakkelijker vloeiend bij koude temperatuur en langere levensduur van het smeermiddel.
De API CI-4-prestaties garanderen bescherming en duurzaamheid van motoren die zijn uitgerust met EGR-systemen:
- Dispersie- en anti-oxidatie-eigenschappen: bescherming tegen roetopbouw en verstopping met oliefilter.
- Superieure anti-slijtage niveau: boring polijst bescherming.
- Superieur reinigingsmiddelniveau: zuiverheid van de zuiger en regeling van de afzettingen van de pistongroef.
De viscositeitsgraad van 10 W bij koude temperatuur verbetert de slijtagebescherming bij het starten en slingeren drastisch
levert veel brandstofbesparing op in de rijmodus van veelvuldige start-ups.
Anti-corrosie, anti-roest, antischuim.
Aanbevelingen
Uitloopinterval: raadpleeg de aanbevelingen van de fabrikant, stem af op uw eigen gebruik (motortype, service).
Kan worden gemengd met synthetische of minerale oliÌÇn.